دخمه

سَمتِ آتش ببری یا نبری ، خود دانی .......... من دلم سوخته ، گفتم که بدانید فقط

دخمه

سَمتِ آتش ببری یا نبری ، خود دانی .......... من دلم سوخته ، گفتم که بدانید فقط

دخمه یعنی داغگاه ، یعنی محل سوزاندن . به روایت امروز ،دخمه همان قبر است .
اینجا من تنها ، نبش قبر میکنم ، خودم را ... خاطراتم را ... حتی گاهی شما را
دخمه محل سکونت ارواح زندگان است .
اینجا مکانی است برای روضه خواندن و روضه شنیدن ، در کل بنده روضه خوان خوبی هستم از روضه های اهل بیت گرفته تا روضه های ... ، اگر به مذاق شما خوش نمی آید از همین ابتدا شما را به خیر و ما را به دیوانگی .
از همین ابتدا از لحن صریح و خشنم پوزش میخواهم ، باشد که در جوار شما اصلاح شوم .
در پایان " درست که اینجا مجهز به دوربین مدار بسته نیست ولی قطعا عالم محضر خداست "

پیوندها

نه هر طالب تواند اشک ریزی

شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۲۱ ق.ظ

بسم الله

راستش خیلی عنوان و مطلب اینجا هست که به صورت پیش نویس ذخیره شده تا به وقتش اجازه انتشار پیدا کنه ولی خب این حرفای وزیر بهداشت که خدا از غرض ایشون بهتر از ما خبر داره باعث شد تا یه حدیث در مورد گریه بشه پست  شروع مطالب وبلاگ . 

امام صادق علیه السلام میفرمایند :

هر کس از غم و اندوه مصیبتی بر جان خویش ترسید ،اشک بریزد،چه را که آن تسکین غم اوست .(ابن بابویه ،بی تا،الف،جلد ۱ ،ص۱۸۷)


پ.ن ۱ : ای که دم میزنی از عشق حسین بن علی(ع).... آنچنان باش که ارباب جوابت نکند 

پ.ن ۲ : عقیده همه یاران به اتفاق این است .... که اشک شور به یاد حسین(ع) شیرین است 

پ.ن ۳  : از گریه برای تو خوشم می آید .... صلی الله علی الباکین علی الحسین

نظرات  (۳)

سلام
صلی الله علی الباکین علی الحسین علیه السلام
پاسخ:
سلام و نور 
یابن الشبیب !
ان کنت باکیا لشیء فبک للحسین 
.اشک آلوده ما گر چه روان است ولی

به رسالت سوی او پاک نهادی طلبیم

لذت داغ غمت بر دل ما باد حرام

اگر از جور غم عشق تو دادی طلبیم

نقطه خال تو بر لوح بصر نتوان زد

مگر از مردمک دیده مدادی طلبیم


چون غمت را نتوان یافت مگر در دل شاد

ما به امید غمت خاطر شادی داریم

ولی کلا میشه یه پژوهش خوبی انجام داد از آمار خودکشی کرده ها و افسرده ها که چند نفرشون امام حسینی بودن

پاسخ:
ما به امید غمت خاطر شادی داریم ...
یه نگاه به آمار خودکشی در دنیا هم کفایت میکرد . ما راضی به اذیت شدن جنابشون نبودیم 
  • امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ
  • همین که سعی کرده بگه من منظورم اون حرفا نبود خودش نقطه امیده، تا اینکه بگه خوب کردم که گفتم
    پاسخ:
    بله در بیابان لنگه کفش هم نعمت به حساب میاد :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">