دخمه

سَمتِ آتش ببری یا نبری ، خود دانی .......... من دلم سوخته ، گفتم که بدانید فقط

دخمه

سَمتِ آتش ببری یا نبری ، خود دانی .......... من دلم سوخته ، گفتم که بدانید فقط

دخمه یعنی داغگاه ، یعنی محل سوزاندن . به روایت امروز ،دخمه همان قبر است .
اینجا من تنها ، نبش قبر میکنم ، خودم را ... خاطراتم را ... حتی گاهی شما را
دخمه محل سکونت ارواح زندگان است .
اینجا مکانی است برای روضه خواندن و روضه شنیدن ، در کل بنده روضه خوان خوبی هستم از روضه های اهل بیت گرفته تا روضه های ... ، اگر به مذاق شما خوش نمی آید از همین ابتدا شما را به خیر و ما را به دیوانگی .
از همین ابتدا از لحن صریح و خشنم پوزش میخواهم ، باشد که در جوار شما اصلاح شوم .
در پایان " درست که اینجا مجهز به دوربین مدار بسته نیست ولی قطعا عالم محضر خداست "

پیوندها

بس خجالت که از این حاصل اوقات بریم

چهارشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۱۳ ق.ظ

بسم الله

هُوَ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِی سِتَّةِ أَیَّامٍ

فکرم پیش تدبر سوره حدید مونده و تو همون آیات اول گیر افتادم .این جنس آیات که مدام داره تذکر میده خدا تو شش روز کل زمین و آسمون رو خلق کرده بهم یه استرسی وارد میکنه که یه جورایی من و به حرکت و برنامه ریزی وادار میکنه .

مدام به خودم میگم به نظرت خدا خواسته اقتدارش رو به رخ بکشه که هفت جای قرآن بهش اشاره کرده ؟ یا مثلا خواسته در مورد زمان حرف بزنه ؟ یا قصد داشته در مورد فرصت و بهینه استفاده کردن از زمان بهمون درس بده؟

خدایی که من الازل الی الابد فرصت داشته برای خلقت چرا باید شش روزه سر و ته موضوع رو هم بیاره و کار رو جمع و جور کنه و بره سراغ عرش و باقی کارا ؟؟؟

من که مخلوق اون خالق هستم و ظاهرا اشرف مخلوقات چقدر پشتکار دارم و چقدر برای کارهام زمان تعیین میکنم و تو اون زمان مشخص کار رو به سرانجام میرسونم ؟ من تو یه هفته پرونده کدوم کار و هدفم رو تموم میکنم ؟ اگه قرار باشه یه امتیازی به خودم بدم تو مغتنم شمردن فرصتها واقعا نمره ام چنده ؟


پ.ن 1: سه ماهه میخوام برا خونه یه تقویم اجرایی دیواری درست کنم و همچنان میخوام درست کنم

پ.ن 2 : از دفتر برنامه ریزی شخصیم نگم براتون که اوضاعش فاجعه است

پ.ن 3 : ذوقی چنان ندارد بی دوست زندگانی ...

نظرات  (۹)

  • آقای گوارا
  • من تقویمه رو درست کردم اما از بس که خونه نبودم این مدت هیچی که هیچی ...

    یه پست نوشته بودم در مورد این که مسافرت زندگی و برنامه هام رو به هم میریزه متاسفانه اون تقویم رو هم تحت الشعاع قرار داده ...

    پاسخ:
    سلام و نور 
    بله خاطرم هست . 
    شما خیلی جلوترین باز هم چون تقویم رو تهیه کردید . من هنوز تو نیت مشغول تنبلی هستم . 
  • امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ
  • قطعا خدا استفاده از زمان براش مهم بوده که تو سوره عصر به زمان قسم خورده

    پاسخ:
    سلام و نور 
    اونکه قطعا 
    اوقات و زمانها در عالم معانی بسیاری رو با خودشون دارن و خدا در قرآن با اشاره به اونها تاکید مکرر کردن روی زمان 
  • میرزا مهدی
  • سلام و درود و صد درود 

    البته که شما خودتون آگاهید که منظور از "ایّام" در این موردِ صرفا یک روز کامل نیست و مفسر ها عقیده دارن که شش رو به معنیِ شش دورانه. حالا هر دوره میتونه یه زمانی رو به خودش اختصاص بده. میلیاردها سال و یا چندین روز مثلا.

    تو سوره ی هود اگر اشتباه نکنم خداوند یک بار دیگه اشاره به این موضوع کرده و در ادامه فرموده "تا شما رو بیازماید که ببیند کدامیک بهتر عمل میکنید" (یک جمله با یه همچون مضمونی) 

    ....

    میدونید اگر حد تکلیف خودتون رو ادا کنید، چه در مقابل خودتون و چه در مقابل دیگران و چه در مقابل خودِ خدا، خدا هم نهایت اجر و پاداشِ تلاشتون برای ادای اون تکلیفو بهتون عطا میکنه.....

    به نظرم همین نیتتون برای برنامه ریزی بخشی از حد کمالِ ادای تکلیفتونه... رهاش نکنید و پشت گوش نندازید...

    پاسخ:
    سلام و نور 
    بله متوجه هستم . 
    بیشتر عرصم برای تاکید روی اون شش روز یا مرحله تعیین زمان معین و محقق کردن هدف تا اون نقطه بود و اینکه قطعا خدایی که میتونسته با یک کن فیکون عالم رو خلق کنه دلیل داره برا اینهمه دقت و تاکید و استفاده از زمان 
    ان شاء الله با دعای شما بتونم به احسن وجه محقق کنم و پشت گوش نیافته 

    سلام استاد

    وای برنامه ریزی :((((

    من جزء افرادی هستم که بداهه کاریام بهتر جواب میده ؛)

    دیگه مطمعن شدم دلتنگیتون سرریز کرده 

    پاسخ:
    سلام و نور 
    بله بداهه های چراع خاموش اونم تو لاین برعکس اتوبان
  • ** گُلشید **
  • سلام

    طرز نگاهتون جالب بود به این آیه.

    به شخصه همیشه  شرمنده ی خدا هستم به خاطر پشتکاری که باید داشته باشم و ندارم.

    پاسخ:
    سلام و نور
    بخاطر جذابیت خود آیه است .
    اونو که نگو کلا تو شرمندگی عرقیم
  • دچارِ فیش‌نگار
  • احتمالا اون موقع هم جمعه تعطیل بوده که گفتن توی شیش روز :) شوخی

    پاسخ:
    سلام و نور 
    شایدم یکشنبه(ادامه شوخی)
  • آقای گوارا
  • یه رفیق همراه داشتم با همراهی هم کار کردیم . و الا منم الآن اندر خم یک کوچش بودم ...

    پاسخ:
    چقدر خوب . واقعا که علیک بالرفیق ثم الطریق
  • دچارِ فیش‌نگار
  • گفتین شیش

    یاد باخت تاریخی تیم محبوبتون افتادم :))

    پاسخ:
    به نظرم تیم محبوبشون هم باید برن یه برایند از شش روز هفته کاری خودشون در بیارن ببینم چه کردن ؟
     تازه میتونن از شما برای رسم نمودار عملکرد بچه های تیم تو یک هفته استفاده کنن :)
  • دچارِ فیش‌نگار
  • ما برا تاج کاری نمیکنیم :)

    پاسخ:
    کار خوبه برا خدا باشه تاج و تخت کی باشن 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">