دخمه

سَمتِ آتش ببری یا نبری ، خود دانی .......... من دلم سوخته ، گفتم که بدانید فقط

دخمه

سَمتِ آتش ببری یا نبری ، خود دانی .......... من دلم سوخته ، گفتم که بدانید فقط

دخمه یعنی داغگاه ، یعنی محل سوزاندن . به روایت امروز ،دخمه همان قبر است .
اینجا من تنها ، نبش قبر میکنم ، خودم را ... خاطراتم را ... حتی گاهی شما را
دخمه محل سکونت ارواح زندگان است .
اینجا مکانی است برای روضه خواندن و روضه شنیدن ، در کل بنده روضه خوان خوبی هستم از روضه های اهل بیت گرفته تا روضه های ... ، اگر به مذاق شما خوش نمی آید از همین ابتدا شما را به خیر و ما را به دیوانگی .
از همین ابتدا از لحن صریح و خشنم پوزش میخواهم ، باشد که در جوار شما اصلاح شوم .
در پایان " درست که اینجا مجهز به دوربین مدار بسته نیست ولی قطعا عالم محضر خداست "

پیوندها

کسی از مرگ می‌ترسد که در دل خوف جان دارد

پنجشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۴۰ ق.ظ

بسم الله

امام رضا(ع) درباره اهمیت یاد گذشتگان و نحوه زیارت قبر مؤمن و قرائت سوره فاتحه آداب خاصی را بیان کرده‌اند. آن حضرت در این باره می ‌فرماید: هر کس توانایی ندارد به زیارت قبر ما بیاید، به زیارت قبر دوستان صالح ما و علما و دانشمندان و بزرگان شیعه و برادران و خواهران دینی برود که خداوند ثواب زیارت ما را به او اعطا می‌کند.

همچنین ایشان درباره چگونگی زیارت قبر مؤمن می‌فرمایند: هر کس قبر برادر مؤمن خود را زیارت کند و دست خود را روی قبر بگذارد و سوره «انا انزلنا» را 7 مرتبه بخواند، از عذاب و رسوایی روز قیامت نجات می‌یابد.
و در جای دیگری نیز به نقل از جد بزرگوارشان حضرت محمد مصطفی(ص) فرموده‌اند: کسی که به قبرستان برود و سوره «قل هو الله احد» را 11 مرتبه بخواند و ثواب آن را برای اموات بفرستد، به عدد مردگان به او پاداش داده می‌شود. (بحار الأنوار، ج 82، ص 169)


هدیه به همه انبیاءو اولیاء و صلحاءو شهدا و ارواح همه مومنین و مسلمین من الازل الی الابد بخوانید فاتحه مع السوره و الصوات
پ.ن 1 :
تو ﻣﯽﺩﺍﻧﯽ

ﺍﺯ ﻣﺮﮒ ﻧﻤﯽﺗﺮﺳﻢ

ﻓﻘﻂ

ﺣﻴﻒ ﺍﺳﺖ

ﻫﺰﺍﺭ ﺳﺎﻝ ﺑﺨﻮﺍﺑﻢ

ﻭ ﺧﻮﺍﺏ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻧﺒﻴﻨﻢ

پ.ن 2 : بکم ینزل الغیث .. بخاطر شما باران فرو میریزد (زیارت جامعه)
پ.ن3 : ظاهرا دیوار ، اما غالبا در بوده ام .
پ.ن 4 : بر همان عهد که بستیم ، بر آنیم هنوز

نظرات  (۴)

  • آفتاب گردون
  • چقدر پانویس ها خوب بود :)

    به خصوص اولی، نشست وسط قلبم

    پاسخ:
    سلام بر آفتابگردون خودمون
    اصلاح نمیتونم بکنم . 
    دوستان ایشون از پ.ن دوم خیلی خوششون اومده . 
    اهل بیت هم البته از تو خیلی خوششون میاد 

  • یک مسلمان ...
  • خیلی خوب بود...

    حدیث امام رضا رو نشنیده بودم تا الان، ممنونم.

    پاسخ:
    سلام و نور
    الحمدلله که خوب بود . حتی اگه من فقط واسطه نقل باشم . :)
  • اشکان ارشادی
  • سلام 

    حدیث زیبایی از زیارت قبر مومن آورده اید.

    خدا رو شاکرم که جز احکام دینی ، زیارت قبور هم از رسوم سالیانه ما ایرانیان هست. منظورم شب جمعه آخر سال هست. 

     

    پاسخ:
    سلام و رحمت
    بله سنت های خوب ما ایرانی ها
  • اشکان ارشادی
  • سلام 

    با توجه بعنوانی که نوشتی ، من یادم به سلیمان رهبر توابین افتاد ، در فیلم مختارنامه که میگفت : ترسیدم ، خوف جان کردم...... 

    وب قبلیم که بعدا در یک پست مفصلا میگم چرا حذف کردم ، از شما پرسیدم فیلم روشنتر از خاموشی رو دیدید ، گفتید فیلمی هست که اگه صدبار هم بده بازهم نگاهش می کنید. 

    تشکر از مطلبتان. 

    ببخشید ، من همیشه به وبها سر میزنم و نظر می گذارم. در پناه خدا باشید. 

    پاسخ:
    سلام و نور 
    بله سلیمان از توابین بود که بخاطر خوف جان حصرت سیدالشهدا رو تنها گذاشت . 
    چیزی که تو تاریخ زیاده سلیمان 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">