دخمه

سَمتِ آتش ببری یا نبری ، خود دانی .......... من دلم سوخته ، گفتم که بدانید فقط

دخمه

سَمتِ آتش ببری یا نبری ، خود دانی .......... من دلم سوخته ، گفتم که بدانید فقط

دخمه یعنی داغگاه ، یعنی محل سوزاندن . به روایت امروز ،دخمه همان قبر است .
اینجا من تنها ، نبش قبر میکنم ، خودم را ... خاطراتم را ... حتی گاهی شما را
دخمه محل سکونت ارواح زندگان است .
اینجا مکانی است برای روضه خواندن و روضه شنیدن ، در کل بنده روضه خوان خوبی هستم از روضه های اهل بیت گرفته تا روضه های ... ، اگر به مذاق شما خوش نمی آید از همین ابتدا شما را به خیر و ما را به دیوانگی .
از همین ابتدا از لحن صریح و خشنم پوزش میخواهم ، باشد که در جوار شما اصلاح شوم .
در پایان " درست که اینجا مجهز به دوربین مدار بسته نیست ولی قطعا عالم محضر خداست "

پیوندها

روضه خونگی 3

پنجشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۰۶:۳۳ ب.ظ

بسم الله

بفرمایید روضه

صلی الله علی الباکین علی الحسین علیه السلام

در زیارتی از زیارت های امام حسین علیه السلام که در روز اربعین خوانده می شود جمله ای بسیار پر معنی وجود دارد و آن این است: «و بَذَلَ مُهجَتَهُ فیک لِیَسْتَفیدَ عِبادَکَ مِنْ الجَهالَة». فلسفه فداکاری حسین بن علی علیه السلام در این جمله گنجانده شده است. زائر [امام حسین علیه السلام ] به خدای متعال عرض می کند که این بنده تو، این حسین تو، خون خود را نثار کرد تا مردم را از جهالت نجات بدهد و [از] «حیْرةُ الضَّلالَةِ»؛ [هم چنین تلاش کرد] مردم را از سرگردانی و حیرتی که در گم راهی است نجات بدهد...

(گزیده بیانات حضرت امام خامنه ای )

صلی الله علیک یا سیدنا المظلوم یا حسین

ای خسته از جماعتِ غرقِ ریا حسین 
ای دل بریده از همه ی رنگ ها حسین
بر قتلِ تو فقیهِ دروغین بداد رأی 
ای کشته ی شیوخِ مقدس نما حسین
سَمتِ تو از تمامی مردم فراری ام 
ای با غریب های جهان آشنا حسین
ای بی کفن رها شده ی دشتِ کربلا 
ما را به حالِ خود تو نکردی رها حسین
در حقِ دشمنانِ خودَت هم تو سالها 
کردی به جای لعنت و نفرین دعا حسین
امیدِ عابدان شده بعد از نماز حج 
امیدِ عاشقان شده بعد از خدا حسین
آری برای یاری او استخاره ها 
کردند مومنان و نماندند با حسین
معیار اگر که پینه ی پیشانی است و ریش 
تنها نبود این همه اربابِ ما حسین
ننگا به ما که بی ادبانه برایمان 
گشته خلاصه در عطش و کربلا حسین
من از حسینِ مُختَصِ هیئت گریختم 
از این حسین راهِ زیادیست تا حسین
او را اگر که زنده شود باز می کُشند 
یک عِدّه زاهدانه و با ذکرِ یاحسین!
ای کشته ی حسادت دنیا حسین جان 
ای تشنه ی مُقطَع الاعضا حسین جان...

نظرات  (۴)

  • یک مسلمان ...
  • هدف قیام این جا چقدر خوب مشخص شده...

    ممنونم باب این پست.

    پاسخ:
    سلام و نور 
    بله .. بیانات اقا همیشه دقیقا تو هدف میزنه و عالی در چند جمله مختصر و بسیار مفید انسان رو به خواسته اش میرسونه 
    انجام وظیفه است .
    تحت عنایت باشیم
  • آفتاب گردون
  • سمت تو از تمامی مردم فراری ام..

     

     

    پاسخ:
    سلام بر مسافر به سمت نور 
    الهی راهی بشی مادر 
    دعا بفرمایید .

    سلام 

    یاد اون تابلویی که تو وبلاگ قدیم گذاشتید افتادم . 

    واقعا اون عکس و نوشته بخاطر این سخنرانی اقا تو خونتون بود ؟ 

    ای کشته حسادت دنیا .. تن و بدنم رو میلرزونه این بیت :(((((

    پاسخ:
    سلام و نور 
    عجب حافظه ای داری تو بچه 
    خودم یادم نبود . اونموقع ها این و نشنیده بودم و فقط از رو انسی که بهش داشتم و دلم رو خیلی سوزونده بود خریدم تا جلوی چشمم باشه
    ای کشته حسادت دنیا ... صلی الله علیک یا سیدنا الغریب 
  • سوته دلان
  • سلام

    حضرت آقا، اشاره‌ی درستی از قیام کردن؛

    اما واقعا این هدف قیام امام محقق شد؟! الله اعلم...

     

    پاسخ:
    سلام و رحمت 

    قطعا تا حدود زیادی محقق شد والا که کار رسول الله ابتر میموند و بقیه ائمه معصومین هم دنباله این هدف رو نمیگرفتن 
    ولی چی بگم از آدمایی از جنس خودم که غفلت و جهالتشون تموم شدنی نیست 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">