دخمه

سَمتِ آتش ببری یا نبری ، خود دانی .......... من دلم سوخته ، گفتم که بدانید فقط

دخمه

سَمتِ آتش ببری یا نبری ، خود دانی .......... من دلم سوخته ، گفتم که بدانید فقط

دخمه یعنی داغگاه ، یعنی محل سوزاندن . به روایت امروز ،دخمه همان قبر است .
اینجا من تنها ، نبش قبر میکنم ، خودم را ... خاطراتم را ... حتی گاهی شما را
دخمه محل سکونت ارواح زندگان است .
اینجا مکانی است برای روضه خواندن و روضه شنیدن ، در کل بنده روضه خوان خوبی هستم از روضه های اهل بیت گرفته تا روضه های ... ، اگر به مذاق شما خوش نمی آید از همین ابتدا شما را به خیر و ما را به دیوانگی .
از همین ابتدا از لحن صریح و خشنم پوزش میخواهم ، باشد که در جوار شما اصلاح شوم .
در پایان " درست که اینجا مجهز به دوربین مدار بسته نیست ولی قطعا عالم محضر خداست "

پیوندها

روضه خونگی1

شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۳۴ ب.ظ

بسم الله

به رسم قدیم و به شرط حیات ان شاء الله اینجا تا آخر ماه صفر روضه برپاست .

صلی الله علی الباکین علی الحسین علیه السلام

 

تمام راه‌هایی که می‌شود فرزند پیغمبر از ان راه‌ها استفاده کند برای حفظ میراث عظیم اسلام که میراث جد او و پدر او و پیروان راستین آنهاست در زندگی سیدالشهداء محسوس است. از تبیین و انذار از تحرک تبلیغاتی، از بیدار کردن و حساس کردن وجدان‌های عناصر خاص همین خواص که ما تعبیر می‌کنیم در آن خطبه منا، اینها همه در طول زندگی سید‌الشهدا است. بعد هم ایستادگی در مقابل یک انحراف بزرگ، با قصد مجاهدت با جان نه اینکه امام حسین از سرنوشت این حرکت بی‌اطلاع بود. نه! اینها امام بودند. مسأله‌ی معرفت امام و علم امام و آگاهی وسیع امام بالاتر از این حرف‌هایی است که ما در ذهنمان می‌گنجد. بلکه به معنای ترسیم یک دستورالعمل می‌ایستد و تسلیم نمی‌شود. مردم را به یاری می‌طلبد، بعد هم وقتی یک عده‌ای پیدا می‌شوند که همان اهل کوفه باشند و اظهار می‌کنند که حاضر هستند در کنار آن بزرگوار در این راه قدم بگذارند، حضرت درخواست آنها را اجابت می‌کند و طرف آنها می‌رود. بعد هم در میانه‌ی راه پشیمان نمی‌شود. بیانات امام را که انسان نگاه می‌کند، می‌بیند حضرت عازم و جازم بوده است برای اینکه این کار را به پایان ببرد. این که در مقابله با حرکت انحرافی فوق‌العاده خطرناک آن روز، امام حسین (علیه السلام) می‌ایستد و این یک درس می‌شود.

بخشی از بیانات امام خامنه ای- ۱۴/۰۳/۹۰

صلی الله علیک یا سید نا المظلوم یا اباعبدالله

عیسی شدی که این همه بالا ببینمت

بالای دست مردم دنیا ببینمت

 بعد از گذشت چند شب از روز رفتنت

راضی نمی شود دلم الا ببینمت

اما چه فایده خودت اصلا بگو حسین

وقتی نمی شناسمت آیا ببینمت؟

امروز که شلوغی مردم امان نداد

کاری کن ای عزیز که فردا ببینمت

شبها چه دیر می گذرد ای حسین من

ای کاش زود صبح شود تا ببینمت

حالا هلال تو سر نیزه طلوع کرد

تا ما رأیت إلا جمیلا ببینمت

گفتی سر تو را ته خورجین گذاشتند

چه خوب شد نبوده ام آنجا ببینمت

تو سنگ می خوری و سرت پرت می شود

انصاف نیست بین گذرها ببینمت

فعلا مپرس طرز ورود مرا به شهر

بگذار گوشه ای تک و تنها ببینمت

 علی اکبر لطیفیان


پ.ن اول : سرگرم روضه های شب جمعه ام ولی ... دل تنگِ کربلا شدنم را چه میکنی ؟

پ.ن دوم : اگر این است تاثیر شنیدن .... شنیدن کی بود مانند دیدن

نظرات  (۴)

 بیت آخر ... :(((((

 

سلام رفیق ...

اجرت با اباعبدالله ..

 

 

الدعا

پاسخ:
سلام الله علیک 
ماجور باشیم همگی 

سلام 

چرا اینهمه نیستید ؟؟؟ 

پس چرا پیامام و جواب ندادید ؟

قبول باشه عزاداریا .. واقعا نگرانتون بودم محرم 

پاسخ:
سلام سید جان 
هستم که :)
درگیر بودم 
پیاما هم زیادی برای این فضا خصوصی بود . شرمندتم 
الهی  کم هممون رو زیاد خریده باشن... نگران نباش .. ما را به سخت جانی خود این گمان نبود 
سر جدت شدید دعامون کن 

سلام

صلی الله علیک یا ابا عبدالله...

امان از دل زینب.... امان

پاسخ:
سلام و نور 
امان ...

سلام

ندیده هیچ کسی تا بیاورد بر لب
در آن میانه فقط شمر بوده با زینب.چقدر فاصله از قتلگاه تا تل هست
نگاه کردم و دیدم درون مقتل هست.در این مسیر زنی می نشست و برمی خواست
نمی نشست نه او می شکست و برمی خواست.نشان نداشت از او غیر بوی پیراهن
رسید بر بدن او ولی کدام بدن.ولی کدام بدن قطعه قطعه و پرپر
هزار مرتبه رحمت به پیکر اکبر.توان نداشت امام آنقدر که دم بزند
توان نداشت که پلکی به روی هم بزند.نگاه کرد به خواهر ، امام خواهش کرد
تو را به فاطمه برگرد خواهرم برگرد

 

پاسخ:
سلام و نور
وَ سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ
لعنت الله علیه ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">