دخمه

سَمتِ آتش ببری یا نبری ، خود دانی .......... من دلم سوخته ، گفتم که بدانید فقط

دخمه

سَمتِ آتش ببری یا نبری ، خود دانی .......... من دلم سوخته ، گفتم که بدانید فقط

دخمه یعنی داغگاه ، یعنی محل سوزاندن . به روایت امروز ،دخمه همان قبر است .
اینجا من تنها ، نبش قبر میکنم ، خودم را ... خاطراتم را ... حتی گاهی شما را
دخمه محل سکونت ارواح زندگان است .
اینجا مکانی است برای روضه خواندن و روضه شنیدن ، در کل بنده روضه خوان خوبی هستم از روضه های اهل بیت گرفته تا روضه های ... ، اگر به مذاق شما خوش نمی آید از همین ابتدا شما را به خیر و ما را به دیوانگی .
از همین ابتدا از لحن صریح و خشنم پوزش میخواهم ، باشد که در جوار شما اصلاح شوم .
در پایان " درست که اینجا مجهز به دوربین مدار بسته نیست ولی قطعا عالم محضر خداست "

پیوندها

ناگه دل من باز کمی حلوا خواست ..

پنجشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۱۰ ب.ظ

بسم الله

حلوا شیرینی صاحبان عزاست به اهل قبور

این تنها شیرینی ضیافت مرگ عطر و طعمش دعاست .

این حرمتی هست که زنده ها به مرده هاشون میزارن و اجرش هم نزول صلوات و حمد و قل هو اللهِ...(دیالوگ ماندگار فیلم مادر علی حاتمی تو سکانس های پایانی)

هر وقت شروع میکنم به پخت یاد این دیالوگ میافتم و اینکه برا کیا دلم میخواد اینهفته شیرینی بفرستم .

اونموقع است که تسبیح و میگیرم دستم و شروع میکنم به هم زدن آرد و میخونم و میخونم و میخونم و ...

چقدر حس آرامش خوبی تو پختن حلوا هست ،انگار نزدیکم میکنه به عزیزایی که دور شدن ازم و دلتنگشون هستم .

انگار دارم آماده ضیافت و مهمونی میشم .


هدیه به همه انبیاء و اولیاء وصلحاو شهدا و ارواح همه مومنین من الازل الی الابد بخوانید فاتحه مع السوره و الصلوات 

نظرات  (۲)

  • «روم » ،،،،،،،،
  • سلام 

    سالهاست نه حلوا نخوردم ، نه عروسی رفتم. 

    آخرین باری که خواستم سر قبر عزیزی بروم نشد. 

    یکبار شنیدم که کوردها حلوای لذیذی می پزند ، مغز پسته هم رویش میریزند. 

    فیلم مادر 

    چندین بار دیدمش. 

    جواب هم نمی خواهم ، با همان آقای اصفهانی یک بدو کنید. 

    پاسخ:
    سلام و نور 
    به خواسته اتون احترام میزارم 
    فقط متوجه آقای اصفهانی نشدم جسارتا😞
  • جناب منزوی
  • سلام

    اکثر وقت ها ناخواسته روزهای پنجشنبه یاد اموات میفتم

    پاسخ:
    سلام و نور
    خیلی خوبه 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">