دخمه

سَمتِ آتش ببری یا نبری ، خود دانی .......... من دلم سوخته ، گفتم که بدانید فقط

دخمه

سَمتِ آتش ببری یا نبری ، خود دانی .......... من دلم سوخته ، گفتم که بدانید فقط

دخمه یعنی داغگاه ، یعنی محل سوزاندن . به روایت امروز ،دخمه همان قبر است .
اینجا من تنها ، نبش قبر میکنم ، خودم را ... خاطراتم را ... حتی گاهی شما را
دخمه محل سکونت ارواح زندگان است .
اینجا مکانی است برای روضه خواندن و روضه شنیدن ، در کل بنده روضه خوان خوبی هستم از روضه های اهل بیت گرفته تا روضه های ... ، اگر به مذاق شما خوش نمی آید از همین ابتدا شما را به خیر و ما را به دیوانگی .
از همین ابتدا از لحن صریح و خشنم پوزش میخواهم ، باشد که در جوار شما اصلاح شوم .
در پایان " درست که اینجا مجهز به دوربین مدار بسته نیست ولی قطعا عالم محضر خداست "

پیوندها

همه سرمایه ام این است که غارت شده است

پنجشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۰۰ ب.ظ

بسم الله

بفرمایید روضه 

«و... اما حسین (ع)، نزدیک‌ترین، محبوب‌ترین و دوست داشتنی‌ترین هدیه را برای معاشقه با خدا برگزیده بود. شاید اندیشیده بود که خوبتر‌هایش را اول فدای معشوق کند و شاید این کلام علی اکبر (ع) دلش را آتش زده بود که: «یا ابة لا ابقانی الله بعدک طرفه عین.» «پدر جان! خدا پس از تو مرا به قدر چشم به هم زدنی زنده نگذارد. پدر جان! دنیای من آنی پس از تو دوام نیاورد. چشمهای من، جهان را پس از تو نبیند» 

چه خوب شد که نبودی لیلا! 

کدام جان می‌توانست در مقابل این مناسبات عاشقانه دوام بیاورد؟ تو می‌خواستی کربلا باشی که چه کنی؟ که برای علی اکبر (ع) مادری کنی؟ که زبان بگیری؟ گریبان چاک دهی؟ که سینه بکوبی؟ که صورت بخراشی؟ که وقت رفتن از مهر مادری سرشارش کنی؟ که قدم‌هایش را به اشک چشم بشویی؟
 
یادت هست لیلا! یکی از این شب‌ها را که گفتم: «به گمانم امام، دل از علی اکبر (ع) نکنده بود.» به دیگران می‌گفت دل بکنید و ر‌هایش کنید اما هنوز خودش دل نکنده بود! اگر علی اکبر (ع) این همه وقت تا مرز شهادت رفت و بازگشت، اگر از علی اکبر (ع) به قاعده دو انسان خون رفت و همچنان ایستاده ماند، همه از سر همین پیوندی بود که هنوز از دو سمت نگسسته بود. پدر نه، امام زمان دل به کسی بسته باشد و او بتواند از حیطه زمین بگریزد؟! نمی‌شود. و این بود که نمی‌شد. و... حالا این دو می‌خواستند از هم دل بکنند.
 
امام برای التیام خاطر علی اکبر (ع)، جمله‌ای گفت. جمله‌ای که علی اکبر (ع) را به این دل کندن ترغیب کند یا لااقل به او در این دل کندن تحمل ببخشد: «به زودی من نیز به شما می‌پیوندم.» آبی بر آتش! انگار هر دو قدری آرام گرفتند.

 عاشورا روز حسین است،عاشورا تنها یک روز نیست بلکه تمامی تاریخ است.همان طور که کربلا تنها یک قطعه خاک نیست.کربلا جغرافیای نامحدود این تاریخ گسترده است.حال سوال این است که وارث عاشورا کیست؟
 
چه کسی برای چه کسی از عاشورا باقی مانده است؟
وارث قرابت میخواهد،قرابت بدون حائل...


پ.ن 1: یابن ارباب یا علی اکبر

پ.ن 2 : صلی الله علیک یا سیدنا الغریب یا اباعبدالله...

  • ارمیا

نظرات  (۵)

  • آب حیات ، زمین
  • من شاعری حرفه ای در اوزان عروضی هستم ولی شعر هیچ بدنبال دارد. 
    متن شما را کامل خواندم. 
    آره ، محرم نزدیکه.
    باز این شورشست که در خلق آدمست ، باز این چه ندا و چه ادا و چه ماتم است.
    دیدم دوست نداری که اول نظر س ل ا م باشه ، پس ننوشتم. البته از جانب خودت برای دیگری دوست نداری و نگفتی که من...... بدهم یا نه : س ل ا م 
    موسسه فرهنگی داری میزنی ، خوشا بسعادتت 
    پاسخ:
    سلام و درود 
    ممنون از نظرتون
    وارث قرابت میخواهد و فردا جمعه است و الهی که فردا خدا برسونه اون وارث به حق رو
    پاسخ:
    چه تعبیر خوبی 
    ممنونم
    سلام. با روضه حضرت علی اکبر شروع کردید. و سیعلم الذین ظلموا ایّ منقلب ینقلبون
    پاسخ:
    سلام الله علیک 
    چه کنم رسم دگر یاد نداد استادم 
    ما همیشه زیارت رو از پایین پا شروع میکنیم .
    سلام.
    روضه خونتون برقرار 
    صلی الله علی الباکین علی الحسین
    پاسخ:
    سلام الله علیک
    منور فرمودید سید 
    الهی به دعای شما
    صلی الله علیک یا قتیل العبرات یا حسین 
    پدر عشق پسر 
    چقدر من با این جملات زندگی کردم 
    خوشبختی یعنی تو زندگیت امام حسین داری 
    یه عکس تو بین الحرمین داری
    پاسخ:
    الحمدلله که خوشحالی و خوشبخت به دارایی های فوق العاده عالم:)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">