دخمه

سَمتِ آتش ببری یا نبری ، خود دانی .......... من دلم سوخته ، گفتم که بدانید فقط

دخمه

سَمتِ آتش ببری یا نبری ، خود دانی .......... من دلم سوخته ، گفتم که بدانید فقط

دخمه یعنی داغگاه ، یعنی محل سوزاندن . به روایت امروز ،دخمه همان قبر است .
اینجا من تنها ، نبش قبر میکنم ، خودم را ... خاطراتم را ... حتی گاهی شما را
دخمه محل سکونت ارواح زندگان است .
اینجا مکانی است برای روضه خواندن و روضه شنیدن ، در کل بنده روضه خوان خوبی هستم از روضه های اهل بیت گرفته تا روضه های ... ، اگر به مذاق شما خوش نمی آید از همین ابتدا شما را به خیر و ما را به دیوانگی .
از همین ابتدا از لحن صریح و خشنم پوزش میخواهم ، باشد که در جوار شما اصلاح شوم .
در پایان " درست که اینجا مجهز به دوربین مدار بسته نیست ولی قطعا عالم محضر خداست "

پیوندها

مراست جانی و در پای دوست افشانم

پنجشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۰۲ ب.ظ

بسم الله

قطار عمر لحظه ای از حرکت باز نمی ایستد و تا آنسوی کلمات و معنایی پیش خواهد رفت . 

این ما مسافران سواره بر قطار هستیم که هر یک در ایستگاهی مرکب را به مقصد وصل ترک میکنیم . 

آنها که شوق وصال بی تابشان کرده سر مست از نزدیکی ایستگاه مقصد و آنها که دارایی خود را در مبدا جا گذاشته اند و با فراموشی و دست خالی راهی شدند در اضطراب و دلهره چه خواهد شد ترس را هجی میکنند . 

خوشا انانکه برای رسیدن به وصل و مقصد دلدار خویش پرواز را به حرکت با قطار ترجیح داده اند و جان بر کف همچون شهاب های اسمانی با سرعت به سمت معشوق گسیل شدند . 


به رسم دیرین روزهای پنجشنبه اینجا مجلس فاتحه بر پاست هدیه به همه انبیاء و اولیا و صلحا و شهدا و همه ارواح مومنین من الازل الی الابد 

بخوانید فاتحه مع السوره و الصلوات 

نظرات  (۳)

سلام
هر چقدر که دارم بزرگتر میشم بیشتر مرگ رو حس میکنم  و همش استرس این رو دارم که نکنه یهووو تموم بشه و بدون هیچ خاصیتی تموم شده باشه 
ممنون از این رسم قشنگ
پاسخ:
سلام الله علیک
هر چقدر روح و جسم به تعالی نزدیک میشه تصویر مرگ و معاد پر رنگ تره 
:(
سلام 
چقدر متن خوب بود . 
این مدتی که نبودید خیلی وقتا یاد پیامای فاتحه میافتادم و میفرستادم . 
شهاب های اسمونی خیلی تمثیل خوبی بود برای شهدا 
ارواح مومنین من الازل الی الابد .. از وقتی باهاتون اشنا شدم نیت همه خیراتم این جمله شما شده .
ممنونم که انقدر وسیع نگاه کردید .
پاسخ:
سلام الله علیک 
الحمدلله
شما هر روز بخون . به روح زندگان این خونه هم بفرست .
شهاب آسمونی تمثیل من نیست . تعبیر روایت هست . شاید بعدا در موردش نوشتم . البته تو وبلاگ قبلی هم نوشتمش .
ارواح مومنین برا این بود که اونطرف دیگه همه با ایمان و یقین با خدا مواجه هستن و این قواعد اعتباری ما رو ندارن . 
  • آب حیات ، زمین
  • سلام 
    این را که می نویسم در مورد خودم صدق میکنه و دیگران را نمیدانم :
    عمر آمده که بگذرد حتی با خون جگر! 
    خواهر ، شما در شرایطی متفاوت از من زندگی می کنید و درد مرا نمی دانید. پس بهتره همدیگر را عذاب ندهیم. شما هنوز سنی ندارید موسسه دارید ، ولی من عمری را سگدو زده‌ام و هیچ.
    عمری با نماز و روزه طی کرده ام و نیازی به اندرز دیگری ندارم. راستش بهتره عمل کنید نه نصیحت! 
    با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمیشه که نمیشه !
    صدیقی چون من کافر پنداشته هم نشود من بیاد آیه ی مبارکه و لا صدیق الحمیم ، می افتم.
    بهرحال ، اهمیتی ندارم و میدانم. اگر ناراحت شده اید عذر.
    چیزی در این مکان نمی مانم چون..... فایده‌ای ندارد ، مرا باش که فکر کردم بچه‌های بیان مذهبی هستند و بدنبال گره گشودن از همدیگر هستند ولی هیهات که جمله گاو نر........
    بجای دفع ، جذب کنید. 
    مرنجان دلم را که این مرغ وحشی ، ز بامی چو برخواست به مشکل نشیند.
    ز محبت خارها گل می‌شود.
    خداحافظ ، پیامی داشتی غیر خصوصی بنویس.
    پاسخ:
    سلام

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">